پاورپوینت برنامه ریزی فرایند
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : .pptx ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 134 اسلاید

برنامه ریزی فرایند

برنامه ریزی چیست ؟
برنامه‌ریزی یا طرح‌ریزی یعنی اندیشیدن از پیش. متخصصین از زوایای متعدد برای برنامه‌ریزی تعارف متعددی ارائه کرده‌اند که برخی از آنها از این قرار است:
تعیین هدف، یافتن و ساختن راه وصول به آن،
تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه کارهایی باید انجام گیرد،
تجسم و طراحی وضعیت مطلوب در آینده و یافتن و ساختن راه‌ها و وسایلی که رسیدن به آن را فراهم کند،
طراحی عملیاتی که شیئی یا موضوعی را بر مبنای شیوه‌ای که از پیش تعریف شده، تغییر بدهد.

انواع برنامه ریزی
از جنبه ماهیت، برنامه‌ریزی دارای انواع برنامه‌ریزی فیزیکی، سازمانی، فرایند، مالی، وظیفه‌ای و عمومی است. از جنبه افق زمانی، برنامه‌ریزی را می‌توان در قالب برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، برنامه‌ریزی میان مدت و برنامه‌ریزی بلندمدت دسته‌بندی کرد.

برنامه ریزی چگونه انجام می‌شود؟
۱ فرآیند برنامه‌ریزی
۱.۱ گام اول: آگاهی از فرصت‌ها (مسائل و نیازها)
۱.۲ گام دوم: تعیین اهداف کوتاه‌مدت
۱.۳ گام سوم: کسب اطلاعات کامل دربارهٔ فعالیت‌های مورد نظر
۱.۴ گام چهارم: دسته‌بندی و تحلیل اطلاعات
۱.۵ گام پنجم: تعیین فرضیه‌ها و شناخت موانع
۱.۶ گام ششم: تعیین بدیل‌ها
۱.۷ گام هفتم: ارزیابی بدیل‌های گوناگون
۱.۸ گام هشتم: انتخاب بدیل
۱.۹ گام نهم: تدوین برنامه‌های فرعی (پشتیبانی)
۱.۱۰ گام دهم: تنظیم تفصیلی توالی فعالیت‌ها و جدول زمانبندی
۱.۱۱ گام یازدهم: بیان برنامه‌ها به کمک ارقام به‌وسیلهٔ تخصیص بودجه

گام اول: آگاهی از فرصت‌ها (مسائل و نیازها)
این گام با یک مقایسهٔ اساسی بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب شروع می‌شود. باید یک ارزیابی نسبی از وضعیت اقتصادی، ی، رقابت و فناوری محیط داشته باشیم (وضع موجود) و چرایی و چه چیزی آنچه می‌خواهیم بدست آوریم را نیز بدانیم (وضع مطلوب). برنامه‌ریزی به تشخیص صحیح از وضعیت مسائل و فرصت‌ها نیاز دارد؛ بنابراین پاسخ به پرسش‌های زیر مفید خواهد بود:
مقصود از برنامهٔ در دست تدوین چیست؟
آیا رسیدن به این مقصود به حذف برنامهٔ فعلی، اصلاح آن، یا برنامه‌ای جدید نیاز دارد؟
رسیدن بدین مقصود برای سازمان چه اهمیتی دارد؟

گام دوم: تعیین اهداف کوتاه‌ مدت
اهداف کوتاه مدت، نتایج مورد انتظار و زمان رسیدن به مواردی را که باید مورد تأکید قرار گیرد، معین می‌کند و آنچه را که با بکارگیری استراتژی، خط مشی، رویه، قوانین، بودجه و برنامه زمانبندی باید بدست آید، مشخص می‌کند.

گام سوم: کسب اطلاعات کامل دربارهٔ فعالیت‌های مورد نظر
دانستن فعالیت‌هایی که باید برنامه‌ریزی شود و تأثیر آنها بر سایر فعالیت‌های داخلی و خارجی سازمان، برای برنامه‌ریزی هوشیارانه ضروری است. اطلاعات حاصل از مطالعه و بررسی، مروری بر سوابق، مشاهدهٔ اعمال سایر سازمان‌ها و راه‌حل‌های بکار رفته در گذشته و تجربه منابع مشهور، اطلاعات قابل استفاده را تشکیل می‌دهد. پرسش‌های زیر به این گام کمک می‌کند:
آیا تمامی داده‌های لازم جمع‌آوری شده و برای پوشش دادن به همهٔ فعالیت‌ها کافی است؟
آیا پیشنهادهای افراد اجرایی اخذ شده است؟

گام چهارم: دسته‌بندی و تحلیل اطلاعات
در این مرحله، هر جزئی از اطلاعات، هم به‌طور مجزا و هم در ارتباط با کل آن، بررسی می‌شود؛ روابط میان متغیرها شناسایی و بررسی می‌شود و اطلاعات موجود طبقه‌بندی می‌شود. پرسش‌های زیر می‌تواند مفید باشد:
آیا روابط آشکار بین داده‌های واقعی وجود دارد؟
آیا افراد مهم اجرایی روابط بالا را تأکید می‌کنند؟
آیا برای تسهیل در تحلیل، اطلاعات جدول‌بندی شده یا به‌صورت نمودار درآمده است؟

 

جهت دانلود فایل روی لینک زیر کلیک کنید:

https://looksfile.com/product/210206/پاورپوینت-برنامه-ریزی-فرایند/3483

پاورپوینت برنامه اصلاح الگوی مصرف در وزارت صنایع و معادن

پاورپوینت برنامه ریزی فرایند

پاورپوینت برنامه ریزی و طراحی تمرین چیست

گام ,برنامه‌ریزی ,اطلاعات ,ریزی ,برنامه ,وضعیت ,برنامه ریزی ,پاورپوینت برنامه ,رسیدن به ,پرسش‌های زیر ,مسائل و ,کامل دربارهٔ فعالیت‌های

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


انجمن ادبی سهیل دانلود فیلم و سریال رایگان و کامل chadantdermy abisaseman narvanplusis tecondampdang 2FIL.co زومیت مگ | دنیای فناوری ستاره عشق رسانه محبوب برنامه نویسان جوان